Székelykeresztúr-Fiatfalva kirándulás

Önkormányzatunk a „Testvér-település együttműködési pályázati” felhívás keretében a 2018-as évben sikeresen pályázott.

A támogatásnak köszönhetően régi tervünk válhatott valóra azzal, hogy végre ellátogathatunk erdélyi testvér-településünkre Székelykeresztúr-Fiatfalvára.

Utazásunk legfőbb célkitűzése az volt, hogy a régi ellaposodott kapcsolatot újjáélesszük.

Kirándulásunk időpontja november 22-25 volt. Lázas készülődést követően 8 fővel indult el falubuszunk a hosszú útra. A majdnem egész napos utazás során megfáradva érkeztünk meg szálláshelyünkre. Vendéglátóink nagy szeretettel vártak bennünket. Pénteken látogatást tettünk a városházára, ahol találkoztunk Rafai Emil polgármester úrral és az alpolgármester úrral. Ezt követően finom tájjellegű ebéddel vendégeltek meg bennünket. A terített asztal mellett elbeszélgettünk terveinkről, közös programjainkról, jövőbeni együttműködésünkről. Kirándulásunk alkalmával megnéztük még a helyi múzeumot, a Petőfi emlékművet, és megálltunk pihenni Petőfi körtefája alatt. Találkoztunk testvér-településünk egyházi elöljáróival is. Ellátogattunk mindkét hitközösség az unitárius és a református egyház közös templomába is. Nagy örömmel láttuk, hogy Somogybabod zászlója a fiatfalvi templomban ki van téve. Többen meglátogatták a régi családi ismerősöket.

Túránk során, szombaton megnéztük Farkaslakán a Jézus kilátót, Parajdon a sóbányát, és sétáltunk a Medve Tó partján. A pár nap nagyon gyorsan elrepült, és élményekkel dúsan telt el. Gyönyörű tájakat láttunk, kedves, barátságos emberekkel találkoztunk, akik szeretettel fogadtak bennünket. Polgármesterünk meghívta testvértelepülésünk elöljáróit és képviselőit, hogy látogassanak el hozzánk Magyarországra.

Utunk során új kapcsolatok, barátságok szövődtek, szép és új élményekkel gazdagodva tértünk haza.

Úgy gondoljuk, megtettük a megfelelő kezdő lépéseket, hogy határon túli kapcsolatainkat újjáélesszük és ápoljuk a sikeres együttműködés érdekében.